Sınıflama
T17423/
Demirbaş
T0061886
Bölüm Merkez Kütüphane
Özellikler [Tez : Yüksek Lisans] [Fotokopi
: Kağıt] [Latin : Türkçe tur]
Cilt/Kopya k.1
Sağlama Şekli
Derleme
Bulunduğu Yerler T0061886
Öz/Özet/İçindekilerAnahtar
Kelimeler :İnanç Gelişimi, Dinî Gelişim, Din Eğitimi,
Yetişkinlik, Orta
Yetişkinlik
ÖZET
31-40 YAŞLARI ARASINDA İNANÇ GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ (
JAMES W.FOWLER’A GÖRE İNANÇ GELİŞİMİ)
Bu araştırmada James W. Fowler’ın inanç
gelişimi teorisi kapsamında, 31–40 yaşları aralığındaki orta yetişkinlerin inanç
gelişimi ve eğitim düzeyleri incelenmeye çalışılmıştır. Böylece dinî gelişimin
bir boyutu olan inanç olgusu gelişimsel bir şekilde işlenerek din eğitimi
bilimine önemli katkılar yapılması amaçlanmıştır.
Araştırmanın örneklemini,
amaca uygun olarak seçilen 31-40 yaşları arasındaki 20 yetişkin birey
oluşturmuştur. James W. Fowler’ın İnanç Gelişimi Basamakları Teorisi örnek
olarak incelenmiş, yöntem olarak ise ağırlıklı olarak Fowler tarafından
yapılandırılan mülakat (görüşme) tekniği kullanılmıştır. Yapılan mülakatlardan
elde edilen bulgular neticesinde inanç gelişimi bakımından, 31- 40 yaş arası
orta yetişkin bireylerin inancının geçirdiği aşamalar
irdelenmiştir.
Araştırma üç bölümden oluşmaktadır. Giriş kısmında
araştırmanın konusuna ve amacına, varsayımlarına ve sınırlılıklarına
değinilmiştir. Birinci bölümde, araştırmanın kavramsal ve kuramsal çerçevesi
ilgili kavramlara yer verilmiştir. Bu bölümde gelişim kavramı, başlıca gelişim
teorileri, yetişkinlik, orta yetişkinlik dönemi ve bu dönemin gelişimsel
özellikleri incelenmiş ve inanç gelişim teorisi ele alınmıştır. İkinci bölümde
araştırmanın tasarımına ve problemine, yöntemine, evren ve örnekleme, veri
toplama ve veri analizine dair bilgilerin sunulduğu açıklamalar yer almaktadır.
Son bölümde ise araştırmanın bulguları, bulguların değerlendirilmesi, ve
araştırmanın sonuç kısmı yer almaktadır.
Keywords : Faith development,
Religious development, Religion
Teaching Adulthood, Middle
Adulthood
ABSTRACT
FAITH DEVELOPMENT AND FAITH EDUCATION BETWEEN 31 AND 40
YEARS OLD (ACCORDING TO JAMES W.FOWLER FAITH DEVELOPMENT)
In this research,
within the theory of James W. Fowler’s faith development, faith development and
educational level of middle adult between 31 – 40 years old was tried to search.
Thereby, one aspect of the fact of faith was developmentally analyzed and aimed
to contribute to the science of religious education.
The sample of research
was an adult man that was suitably selected between 31 – 40 years old adults for
research goal. Stage theory of Fowler’s faith development was surveyed as an
example. As a method, interview method which was constructed by Fowler was
mainly used. In the end of the findings of interviewing, adults’ faith stages
between 31 – 40 years old were analyzed under the point of faith development.
This research includes three parts. At introductory part, it was touched on
research subject, goal, assumptions and their restrains. In the first part,
conceptual and theoretical outline of research was mentioned. Additionally,
concept of development, main development theories, adulthood, middle adulthood
period and developmental properties of this period were studied and faith
development theory was covered. At the second part of research, it was mentioned
about representation of research and its problem, method, sampling, getting data
and analyzing and explanations of these informations. In the last part, findings
of research, evaluation of findings and conclusion of research was presented.
|
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder